Cuma, Eylül 01, 2006

Amerika Yolculuğu

Efendim,
Bilenler bilir ben ablama pek düşkünümdür. Böyle abla dediğime bakmayın, kendisine Selma derim ve Selma diye anlatırım. Yazıya gelince abla oluverdi birden. Neyse, bizim kız (şimdi de bizim kız oldu) 99'da evlenip Amerika yollarına düştü. O zaman bu zamanda orada mutlu mesut bir hayatları var. Ne mi yapıyorlar ? Eşi ile beraber aynı üniversitede doktoralarını yapıyor, bir taraftan asistanlık yapıp akademik olmanın dayanılmaz yollarında yürüyorlar. Neyse, bizimkiler her sene gelirlerdi. Biz de hasret giderip bir yıl daha onları özlerdik. Bu yıl işler karıştı. Maga: eşi, aslında soyadı ama hep öyle diyorlar, kendisine ben normalde Murat derim; yazıya gelince o da Maga oldu. Maga bu yıl geldi, kısa görüşmelerimiz olduysa da en azından gördük. Ama ablam Seatle bir projede çalıştığı için gelemedi. Eeee o zaman bu hasret iki yıl mı sürecek derken mutlu haber geldi, gelecek yaz yine orada proje yapacak. O zaman dedik, yollar bizim. Başladı bizim Amerika heyecanı. Önce öğrendim ki, 6 gün yıllık iznim var. Şeker bayramı ile birleştirsem bile 2 hafta ediyor. Değmez dedim ve önerilen, yeni uygulanmaya başlayan ücretsiz izine başvurdum. Bugün güzel haber geldi, imzalanmış. 6 gün için ücretsiz izin aldım :) Bana da garip geldi, ama işler artık böyleymiş. Borçlanma yokmuş.

Sonra düşündük, annemde gelsin dedik. Malum bizimkinde ingilizce yok, panik atak vari bir heyecanlanma, baş dönmesi, yol bulamama durumları geçmişte yaşanmış. Aktarma yapılan hava alanında o durumda annemin görüntüsü geldi, film karesi gibi. Sonra bir yolu benimle öğrensin dedik. Kendisi henüz pasaport alma aşamasında. Bu arada bizim gidiş tarihi 7 Ekim, yani bir ay gibi bir zaman var. Ve biz vizeye bile daha başvurmadık. Şimdi içimde bir şüphe acaba gidebilecek miyiz ?

Bugün pasaport almak için emniyete gittik. O da ne ? Sırada en az 500 kişi. Nedir bu sıra dedim, hacılar pasaport alıyor dediler. Ah be annecim! şans mıdır ? talih mi ?
Pazartesi bir daha şansımızı deneyeceğiz. Durum ne olacak merak ediyorum. Ve pazartesi randevu için konsolosluğu arayacağım. Bize randevu verecekler. Umudum bir hafta içerisinde randevuyu vermeleri. Gelişmelerden sizleri haberdar edeceğim.

Süheyla

Hiç yorum yok: