Pazartesi, Eylül 18, 2006

Amerka Vizesi Macerası

Dikkat Dikkat Burada yazılanlar ibret niteliğindedir :))

Efendim, pasaport sürenizi Ramazan ayında ümreye gitmek isteyen kişilerin olduğu zamanda, yani Ramazan ayından iki-üç kaç hafta önce uzatmaya çalışmayın. Nasıl bir sıra sormayın. Ankara Pasaport şube saat sekizde içeri almaya başlıyor ve günde 400 adet pasaport verme işini yapabiliyor. Ama 400'den sonra numara vermiyor. Bilgilerinize ...

Efendim bilişim işilim olurda hatun kişinin işi neler isteniyor diye tekrar bakmazmı Emniyet internet sitesine. Baktım ki, o ne ? online pasaport. Aman dedim, ne güzel, devletim milletim alışmış, alışmış ki online pasaport alıyor. Hemen doldurdum bir güzel formu, bekliyorum e-posta gelsin bana. Geldi ama bir gün sonra, 7 gün içerisinde diyor ama dün 1, bugün 2, bana 5 gün süre kalıyor. Neyse dedim olur böyle şeyler. İkinci gün gittik, saat 7:45. Biz herhalde 450-500 arası bir yerlerdeyiz. 400'de tamam dediler. Gidin evinize size numarada yok. Ben atladım. Ben online başvurdum, bana da mı yok ?
Yok kardeşim dediler. İkinci gün 7 civarı gidip 104. sıradayım. Sıra olma kültürü olunca memlekette, 10. kişiden sonra hemen isim yazmaya başlamışlar. İyi yapmışlar, böylece köşedeki satıcıdan çay alabildim.

Sonra girdik içeri, ben online sırası alacağım diyorum. Yok diyorlar, herkes ile aynı sıradan gel, sonra sana online sıra verelim. İyi de ama ben 7'de geldim zaten, bekledim bekleyeceğim kadar. Yok herkes ile aynı sıraya gir. Baktım sıra ilerlemiyor çıktım geldim işe. Annemi bıraktım sen al dedim. Ona da online sıra bitti deyip normal sıra vermişler ve öğleden sonra ancak başvuru yapabilmiş. Ben de kendimi takdir ettim, online başvurdum diye.

Araya haftasonu girdi ve bizim online süresi bitti. Hadi tekrar başvur, 2. gün gelsin, bu sefer 6:30 civarı girdim sıraya. 65-70 arası biryerlerden aldık online sıra:5. Tamam harç parası yatırılacak ama herkes ile aynı sıra. Rica minnet, sıram geldi gelecek, bir zahmet geçtim öne. Ben onca çileden sonra 15 dk sonra başvurumu yapmıştım.

Ne anladım ben bu online işlemden. Aynı kuyruk ile sıra alıyorsam, aynı vezne kuyruğu bekliyorsam... Öğreneceğimize dair umutlarım büyük.

Tabi bu arada biz kapıdan içeri alınmak için beklerken, tanıdıklarının arabası ile gelen polis akrabaları bizden önce numaratörden numara almışlardı bile. Emniyette bile olursa dedim, diğer yerlere ne demeli.

Vize için arayacağınız telefonu aramadan önce 16$ yatırmış veya kredi kartınızın yanınızda olduğuna emin olun. DİKKKAATTT ! Pasaportunuzun süresi uzatılmış olmalı. Yoksa yanıyor canım 16$. Ailecek gidiyorsanız, herkesin doğum tarihi, pasaportları sizin ile olsun. Sonra gidin formu doldurun, 100$ harç yatırın, onlara özel bir foto var ondan çektirin, tapuları, ruhsatları, maaş bodrosunu, izin belgesini, iş kartlarınızı, uçak rezervasyonunuzu, davet mektubunuzu alın ve gidin. İlk olarak sizden form, makbuz ve pasaport istiyorlar. Sonra benim vermek istediğim hiç bir evrağı almamaları çok ilginçti. Bakmak için bile almadılar.

- Are you working ? (Çalışıyor musunuz?)
- Yes, there are the docs (Evet, evrakalrım burada) deyip evrakları vermeye çalıştım, kabine almadılar
- What for ? (Ne için ?)
- Visit my sister (Ablamı ziyaret) deyip evrakları vermeye çalıştım, almadılar
- Who will pay? (Kim ödeyecek?)
- I will , there banks extreas ( Kendim, işte banka hesapları) almadılar...

Tamam dedim, bunlar bana vermeyecekler. O da ne 10 yıllık Amerika vizesi elimde :)))

İşte böyle, nasıl bir güven görüntüsü varsa artık bende :)))

Limon Çiçeği

Hiç yorum yok: