Perşembe, Ağustos 24, 2006

Plasebo

Kitapların içinden "bu da neymiş ?" diye not aldığım bir kelime. Biraz araştırdım, kurcaladım ve ilginç şeyler buldum.

Herşey kişinin algıladığı ile hayat edip hissettiği arasında aslında fark olmadığına dayanıyor. Nasıl yani ? Yani kişinin fiziksel ve psikolojik olarak aynı tepkileri vermesi demek oluyor.

Yapılan araştırmalar, hasta kişilere ilaç yerine renkli şeker verselerde aynı iyileşmeyi sağladıklarını göstermiş. Kanserli bir kişi, son kimyasal operasyonu
kaldıramayacağı için ( artık umut bitmiş) durumda iken imajinasyon yöntemi ile günde üç defa kendisinin kanserli bölgesini düşünmesini, şu an oraya iyileştirici bir ilacın hucum ettiğini, kanserli hücreleri zayıflatırken, alyuvarlarının onları sararak parçaladığını hayal etmesini istemişler. Tabi bu sadece hayal etmek değil, olayı tam olarak yaşamak. Hani bazen olur ya! Sevgiliniz yanınızda gibidir, ve siz o yanınızdayken aynı duyguları hissediyorsunuzdur. İşte bunun bilinçli ve eğitimli durumu...

Bende kendimi şunu söyledim, çikolata yemem ile yediğimi hayal etmem arasında fark yok ise neden ben hayal edip kilodan yıtrmıyorum. Denemeye başlıyorum, bakalım nasıl olacak ?

Bundan sonraki konu "imajinasyon" ve teknikleri olsun. Böylece denize girmeden, tatil yerine gitmeden tatil yapıp; antreman yapmadan antreman yapabilirim. Tabi işlerin bu kadar kolay olmadığını biliyorum. Denemek gerek

Süheyla

Hiç yorum yok: