Pazartesi, Nisan 02, 2007

Büyük Olmak Budur...

Haftasonu takmış telefon-radyomu kulağıma Sokullu'ya bebek bekleyen bir arkadaşıma ziyarete gidiyorum. Radyoda duyduğum bir haber önce yerimden hoplattı, sonra bulunduğum yeri farkettirdi, yerime oturdum hemen. Google çok dile hitap edecek bir çeviri sistemi çıkarıyor. Yani sizin aradığınız kelime, tercihiniz ile ingilizce olarak da aranacak. Çıkan sayfları Türkçe'ye çevir diyerek ingilizce bilmesenizde anlayabileceksiniz. Böylece globalleşme ingilizceden kalkıp, doğruca google üzerine yoğunlaşacak. Forumlarda aradığımda hep şu çekiklerin sitesi çıkar, ben de gıcık olurdum. Korkun çekikler benden badem gözlü ben geliyorum....
Henüz test ortamında ama buyrun incelemek isterseniz:
Arkaşımdan gelirken dolmuştaki kız önce titreme nöbeti geçirdi, birkaç kişi "aman ne oluyor" derken kız kendini koltukan attı. Biz tabi panik içerisinde su, şeker, tansiyon ölçümü falan yapıyoruz. Aileden birini aramak aklımıza geldi. A'dan bakarken "Abbiiccciimm" hiç düşünmeden çevirdim. Karşıma çıkan eleman, kardeşinin birşeyi olmadığını, ilgi çekmek için böyle şeyler yaptığını, dert etmememizi söyledi. Ben bu konuşmadan sonra çevremdekilere durumu anlatmaya çalışırken kızcağız ayıldı ve hiç bir şey olmamış gibi çantasını, mantosunu toplayıp, 10 cm topuklular üzerinde sekti ve gitti. Bizde iyi niyetli 4-5 kişi sadece arkasından bakakaldık. Ne oldu şimdi ? Arkadaş kendini önemli mi hissetti ? Kendini kurtaracak insanlar olduğuna mı inandı ? Anlamadım ama geçnlik işte deyip, yürüyüp gitmekten başka çarede bulamadım. Ne ayıp birşey, hem kardeşini telefonda bilinmeyen birine kötülemek ve kardeşe de ne ayıp, teşekür etmeden gitmek !!!
Limon Çiçeği

2 yorum:

Açalya dedi ki...

Yasadin Google, bakayim Almanca sayfalari Turkce'ye cevirme isi, yada Tukce sayfalari Almanca'ya cevirme isini yapacaklar mi? Ahhh umarim. Benim adam benim blogu okuyamiyor diye bunalima giriyor. :)

Dolmustaki kiza da sinir oldum. Abisiyle tel'deki konusmanizin ayrintisini bilmiyorum ama abisi de ne desin? ya hergun boyle oluyor ve gunde iki kez tel'de aciklama yapiyorlarsa? Tedaviye ihtiyaci var kizcagizin belli. Histeri krizine girenlere bir araba dayak atasim geliyor...bir de neleri var, kocasindan, ailesinden ilgi goremeyip, bayilan, yerlere atan ve titreyen ve hastaneye kaldirilan, tanidik bir doktor soylerdi, boylelerini cok gorduk diye...bir tokat ile kendine gelip hic birsey olmamis gibi aval aval bakiyorlarmis. Yazik!

limoncicegi dedi ki...

Bak bakalim, google cevirmene :)) artik herseyi herdilde soyleyecek, babillilerin yaptigi farkli dil tartismasi tekrar bitecek :))

bu histeri olayini anlamiyorum, yani ilgi istiyorsan karsindakine dil cikarirsin; koltukta sikistirirsin :)) bu da bir cesit iletisim, boyle yerlere atmak, ne acizlik. daha kotusu bir bakista anlasilmiyor nedenleri..